Náhledový obrázek článku Yarpenovo úvod do gwinta - Nilfgaard

Yarpenovo úvod do gwinta - Nilfgaard

Profilový obrázek uživatele Marzaus Marzaus
20. 10. 2020, 0:00 | Gwent

Yarpenovo úvod do gwinta - Nilfgaard

(Autor: Gwint Klub, Discord server)

Zdravím, já jsem Firenand a dnes tě spolu s Yarpenem provedu další frakcí, kterou je mocné císařství Nilfgaard! (dále už jen jako “NF”) (Mocné možná, ale banda zkurvysynů!)

NF je obrovské císařství, které se spoléhá především na dobře cvičenou a organizovanou armádu, avšak nepohrdne ani možností otrávit nepřátelskému šlechtici pokrm, aby dosáhlo svého. Na čaroděje a čarodějky pohlíží nedůvěřivě a drží je zkrátka. (Ako vlastně každého!)

Hlavní mechanismy frakcí jsme probírali ve čtvrtém díle našeho seriálu, takže pokud něčemu nebudeš rozumět, doporučuji ti dohledat si dané informace právě tam. (Estli už si to vypustil, tak zářnú kariéru v gwintu nečekaj!)

Pojďme se podívat na základní jednotky:

Velkou výhodou NF je velké množství jednotek, které dokážou zablokovat nepřátelské enginy, a to i mezi bronzovými kartami. Se zablokovanými jednotkami navíc pracují i některé ostatní karty, které tyto jednotky dokážou rovnou zničit, takže hráči by neměli tuto silnou stránku NF ignorovat. (Ani sa nenadáš a máš všecky karty nefunkční.. taký zmrdi sú to!)

NF na to jde od lesa, a místo aby posiloval své vlastní jednotky, posiluje je nepříteli a pak je o to víc poškodí svými kartami - anebo posílené nepřátelské jednotky používá k jiným účelům, viz. Standard Bearer, který posílí sebe za každou posílenou protivníkovu kartu. (A že hráčů, co posiluje svoju stranu, není málo. Sám za NF moc nehrám, bo mňa tak sere!)

NF má i špehy, kteří se nasazují na stranu nepřítele. Tento archetyp dostal nedávno nové karty a má mnoho využití. Navíc např. karta Duchess’s Informant se ale dobře hodí ke kartám Assimilate. (Na špicli akorát oprátku!)

A nyní velitelské schopnosti:


Jen pro rychlé připomenutí: číslo u jednotlivých schopností značí počet přidaných bodů provizí k základním 150 bodům. Proto je nutné taktizovat už při vybírání schopnosti velitele - silná schopnost ti nedovolí mít tak silné karty v balíčku! (Já si teda vybírám až ke konci, ale proti gustu...)

  1. Uvěznění (Imprisonment)

“Zamkni nepřátelskou jednotku a poškoď ji o 3. Náboje: 2” - Nová schopnost, která může být vhodná do archetypu s kontrolou nepřítele. Určitě otravná pro nepřítele. (Už tak maj toho Locku jako nasráno!)

  1. Císařská formace (Imperial Formation)

“Posilni jednotku o 2. Náboje: 3. Jakmile jsou všechny Charge vyčerpány, přesuň jednotku Soldier ve svém balíčku nahoru.” - Nikoho nepřekvapí, že se tato schopnost používá primárně v balíčcích zaměřených na Soldier. Díky třem Charge je to velmi flexibilní schopnost s finišovacím potenciálem. (Hlavně sa tím dobré drží vedení!)

  1. Taktické rozhodnutí (Tactical Decision)

““Vytvoř a zahraj kartu Morvran Voorhis” - Ta má 6 síly a Deploy schopnost líznout is 3 karty a 3 libovolné opět vrátit zpět na vrch balíčku” - Bývalá nejsilnější schopnost, která se hrála v Alchymii. Momentálně je to pořád silná velitelská schopnost, protože ti v kritických chvílích dává možnost najít v balíčku potřebnou kartu a obrátit hru ve svůj prospěch.  (Jen si nesmíš vytáhnúť 3 karty na hovno, haha!)

  1. Uzamčení (Lockdown)

“Na začátku partie vyřaď nepřítelovu velitelskou schopnost.” - O této velitelské schopnosti se vedly diskuze, zda má vůbec existovat. Hodně hráčů tvrdí, že schopnost ničí určité archetypy, a pak se hra promění jen v zápas, kde se hráči předhánějí akorát v tupém házení bodů na stůl. Toto posouzení necháme na každém z vás, nicméně v současnosti má jen málo provizí navíc, a proto se téměř nepoužívá. (I v karetním gwintu je to chujovina.)

  1. Zotročení (Enslave)

“Zmocni se nepřátelské jednotky o síle 3 nebo méně. Tato hodnota stoupá za každé 4 karty Tactic ve tvém startovním balíčku.” - Používá se v ovládacích balíčcích (to jsou balíky soustředěné na ovládání hry, odstraňování protivníkových enginů apod.) kvůli získání klíčové karty protivníka, které se jinak nemůžeš zbavit. (Totok je to najvětší svinstvo! Jednú kartú ti zesere celú hru!)

  1. Dvojitý podraz (Double Cross)

“Vytvoř a zahraj jednu kartu z protivníkovy ruky.” - Tato schopnost nahrává kartám Assimilate, a proto má největší dopad v delších kolech, kdy máš takových karet na stole vyloženo více pro maximální efekt. Méně zkušení hráči si navíc nechávají silné karty v ruce na konec, a proto se tato schopnost hodí i v okamžiku, kdy má soupeř v ruce poslední tři karty. (Tož nechávať si silná esa na konec je rozumné, ale kulivá tejto kartě vážně bacha!)

  1. Podvodník (Imposter)

“Zamkni nepřátelskou jednotku, poté je vytvoř a zahraj na protější straně a posilni ji o 2” - Tato schopnost má zámek a zároveň “krádež” jednotky v jednom. Velice silná schopnost pro využití mnoha způsoby (Jasné zase krást a ještě zamykat… to by černým šlo!)

Frakční Strategem Collar zamyká jednotku a poškodí ji o 3. Další zámek pro tuto frakci, která umí být touto strategií až nesnesitelná. `(A když ti všechno nezamkne, tak ti to otráví! Taký zmrdi sú to!)`


Nyní si ukážeme pár archetypů, které jsou u NF více či méně dobře zastoupeny.

Archetyp - Poison

Poměrně nový archetyp, který byl výrazně posílen kartami z posledního rozšíření. Balík vyniká v ničení silných protivníkových karet pomocí jedu, ale v kratších kolech není tak efektivní. (Toto je tak otravný balík, že by sem ho nejradši narval vývojárům do prdele!)

V čele balíčku stojí nový typ karty Scenario, kterou doprovází řada karet s označením Aristocrat a také samozřejmě karty, které dávají nepřátelským jednotkám status otravy. (To ti tak špicl naplive do polívky a v druhém kole ti nasere do bot!)

Když zahraješ tuto kartu (Prologue), automaticky se ve stejné řadě vytvoří karta Thirsty Dame. Když pak zahraješ kartu s označením Aristocrat (Chapter 1 + 2), vytvoříš a vyneseš kartu Fangs of the Empire. (Je fakt, že týmto aspoň oživili používání a ničení artefaktú.)

Scénáře jsou nebezpečné karty, které mohou zvrátit průběh hry, pokud se neodstraní včas.

Velice vhodná karta do tohoto archetypu a zároveň karta, kterou vytvoří naše karta Scenario, je karta Thirsty Dame. Tato jednotka funguje tak, že pokaždé, když nepřátelská jednotka obdrží jakýkoliv status - ať už negativní (otrava, krvácení), nebo pozitivní (štít, vitalita) - posílí se o 1. Je to silná bronzová karta, která má potenciál vysoce překonat svou cenu v provizích. Fangs of the Empire je nezbytná bronzová karta, která otráví nepřátelskou jednotku. (To je von! Ten hajzl špiclovjskej!)

Vincent van Moorlehem je extrémně silná zlatá karta. Nejenže zničí jakoukoliv nepřátelskou jednotku se statusem, ale navíc má důležité označení Aristocrat, který aktivuje kartu Scenario.

Archetyp - Assimilate this!

Tento archetyp se skvěle doplňuje s velitelskou schopností Double Cross. Funguje díky vytváření karet, které nemáš v balíčku, a tím pádem posiluje vlastní jednotky Assimilate. Jedná se o velice zábavný, avšak zároveň poměrně náhodně řízený archetyp, který je docela silný od samého začátku, kdy byl představen v rozšíření Crimson Curse. `(Aj tento mňa dokáže nasrať, když mu zrovna přijdú také karty, co přesně potřebuje!)`

Artorius Vigo je jedna z nejsilnějších zlatých karet Assimilate, která má však navíc schopnost vytvořit další novou kartu a tím ještě více podpořit ostatní jednotky Assimilate na stole. Je to velice všestranná karta. (Šak sa naň ho pozri, jak sa bratruje s prasatama! Ako každý černý!) Imperial Diviner je bronzová karta Assimilate, která navíc dokáže očistit jednotky od statusů (hodí se zejména proti jedovým balíčkům NF). Imperial Diplomacy je taktická karta, která vytvoří a zahraje bronzovou jednotku z protivníkovy frakce. Tím samozřejmě podpoří vyložené karty Assimilate a zároveň máš šanci dostat nějakou silnou nebo situační bronzovou kartu. Pro zvýšení faktoru náhody, zábavy a znechucení protivníka doporučuju do balíčku přimíchat námi všemi oblíbenou neutrální kartu trolla Shupeho! Kromě náhodného efektu navíc každá jeho zahraná podoba přidá jednotkám Assimilate jeden bod. (A ty mňa chceš taky nasrať, co?)

Archetyp - Soldier’s union

Tento archetyp logicky spolupracuje se schopností Imperial Formation. Většinou jsou to balíčky napěchované kartami Soldier, které se vzájemně doplňují. Nilfgaard má opravdu velkou zásobu takovýchto karet, takže je z čeho vybírat a balíčky Soldier jsou co do karet vcelku rozmanité.

Damienův silný order ti umožní resetovat velitelskou schopnost. Je to velice nebezpečná jednotka, protože pokud dokáže přežít, zamíchá celou hrou. Ard Feainn Crosswobman při vyložení poškodí nepřátelskou jednotku za dva body. Pokud ale má Armor, při zahrání další karty Soldier poškodí náhodnou nepřátelskou jednotku o 1 bod. Ztratí-li Ard Feainn Tortoise svůj Armor, přidá nejvyšší nepřátelské jednotce 3 body. Tento nedostatek však nahrazuje větší silou za malý počet provizí. A pokud máš prostředky, jak odstranit největší jednotku nepřítele, stává se z této karty velice výhodná bronzová karta. Sweers se zmocní nepřátelské jednotky se silou 3 nebo méně. To se hodí v případě, kdy nemáš jak odstranit protivníkův engine nebo chceš získat důležitou protivníkovu kartu. (Tohle mňa na NF sere najvíc: ničit a blokovať karty je jedna věc, ale krást? To už je moc! )

Nilfgaard je ve velmi dobré pozici, a pokud chceš za obávané císařství začít hrát, teď je ta nejlepší možná chvíle. (Nikdy! Nikdy! Nikdy! Tfuj! Zasraný černý!)

Další frakce, která tě příště čeká, je…

Hodnocení článku:

Načítám diskuzi...